mandag 9. februar 2015

NC Steinsfjorden 25.01.2015

Steinsfjorden er et av de vannene vi gleder oss mest til å fiske på om vinteren da det er veldig bra med abbor i hele fjorden og det er mange plasser som kan holde store mengder med fisk.
Dette gjør jo at en som regel får sitte for seg selv og slipper klyngefiske.

Jeg å Andreas hadde lagt en plan flere uker i forveien om hvor vi skulle fiske denne dagen og fulgte denne hele dagen.
Vi skulle ta oss ganske langt nord for Herøya å fiske dypt til vi fant fisk.
Den første timen vi fisket så hadde vi ikke kontakt med fisk. Jeg hadde sikkert borret 50 hull da jeg traff ei real grunne midt ute på fjorden. Var sikkert 3 meter grunnere på ei lita rose enn det var rundt.
Jeg slapp ned 50mm formula pilken med grønn/gul lyskrok i det første hullet, tok et lite lokkedrag før jeg så sena lettet seg 15cm. Tok tilslag å kjente med en gang at det var tung fisk i andre enden.
Jeg var sikker på at det var gjedde helt til jeg fikk se fisken under isen. Det var en veldig stor abbor på 1,2kg:-). Greit å åpne med en bonus fisk.
Dette pågikk i en times tid hvor jeg tok en del fisk til på mellom 300g og 600g og mistet 3 store abborer til. Antok at jeg hadde ca 10kg i sekken da det var igjen 2timer fiske, så jeg lå nok veldig bra an på dette tidspunktet. Borret rundt på grunna og fikk en og annen fisk i hvert 4 hull, men ikke noe mengder. Løp da over til ei grunne på østsiden av øya, her var det en del fiskere så området var veldig oppborret da jeg kom men, jeg klarte å ta ca en kilo her den siste halvtimen.
Klokka var blitt 15.00 nå så jeg slengte sekken på ryggen å gikk fort i mot målgang.
Jeg traff Andreas på turen inn igjen å han hadde ikke truffet noe særlig sa han, tippet på ca 5kg.
Da jeg kom til innveiing så viste vekta mi 12,4kg noe jeg trodde skulle holde til topp 5 i dag.
Det viste seg at det var flere som hadde truffet bra i dag så jeg havnet på 10. plass i HS, noe som er det beste jeg har gjort på Steinsfjorden. Så jeg er godt fornøyd selv om jeg hadde håpet på topp 5 i dag ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar