mandag 23. februar 2015

Jarenvannet 21.02.15 (Myshka konkurranse)

Siden Lillestrøm SFK skulle arrangere konkurranse på Jarenvannet denne helgen så ville jeg og Andreas prøve å være med siden vi bor like ved.
Konkurranse med foring etter Mort var nytt for oss begge derfor var vi veldig spente på hvordan dette var.

Vi skulle fiske 2 x 2,5 time på to forskjellige ruter.
Den første ruta de hadde merket opp var ganske kjent for oss og jeg visste ca hvor de beste vektene burde komme. Jeg og Andreas og Kenneth Ottosen satte oss på den antatt beste plassen fra start av.
Jeg startet med å fore meg et hull på ca 4m dybde, brukte Sensas Ready Roach Naturell foret til Thomas Ødegård, det samme gjorde både Andreas og Ottosen.
Ottosen satt ca 10m innenfor meg og jeg la merke til at han hadde truffet veldig bra med mye og stor mort. Selv så hadde jeg en del fisk i hullet til å begynne med, men hullet døde ut etter ca 15minutter.
Borret meg da et nytt hull ca 7m lenger sør og foret opp med tre ``golfballer`` med for.
Slapp ned en 3mm gullmyshka og fikk respons med en gang. Fikk vel ca 20 mort på 50-300gram med en gang før det døde ut etter ca 30minutter. Hadde lagt merke til at Ottosen hadde dratt fisk hele tiden ved siden av så var ganske sikker på han nærmet seg 10kg nå etter 2 timers fiske.
Selv så hadde jeg vel kanskje 3kg, Andreas hadde nok litt mer.
Vi kom til innveiing og det var mange store poser og Ottosen hadde klart mest av alle med sine 12kg. Andreas hadde 3210gram og jeg 3200gram, veldig jevnt etter første omgang mellom oss to da i hvert fall.

I 2. omgang skulle vi fiske lenger sør på vannet i et område som jeg trodde skulle levere lite fisk.
Det viste seg å være helt feil, det ble et kanonfiske hele dagen.


Artig med foringskonkurranser i grunn, så dette kommer vi til å prøve mer.


Resultatene finner dere her:

http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/MyshkaJaren2015.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar