onsdag 4. mars 2015

NM Isfiske Røgden 01.03.2015

Etter mye frem og tilbake tok jeg, Andreas Moen og Tom Kyrrø turen oppover til Røgden der det skulle arrangeres NM i Isfiske.
Det var ca 200 deltakere i dag da vi kom til start.
Ingen hadde vært på dette vannet før så vi studerte flyfoto og dybdekart nøye på kvelden før.
Vi bestemte oss for hvert vårt område i dag da vi ikke ble enige om hvor vi skulle begynne.
Jeg gikk østover og skulle fiske bak ei lita øy jeg hadde sett meg ut og Andreas og Tom gikk vestover.
Starten gikk klokken 11.00 og jeg satt faktisk helt alene på plassen jeg hadde sett meg ut.
Var en grunne der jeg hadde sett meg ut på kartet så håpet at det skulle være fisk her.
Borret et hull og slapp ned Brumpilken, tok en 4-5 lokkedrag før jeg kjente så vidt kontakt med fisk.
Prøvde ut pilken i 2-3 minutter før jeg skjønte at pimpel ikke var riktig medisin her i dag.
Tok derfor frem lokkmeiten og slapp ned og med det samme jeg nådde bunden så beit det.
Tok vel ca 100 30-40 grammere i dette hullet før det døde ut, borret meg rundt på grunntunga og plukket litt fisk her og der men ikke noe særlig trøkk.
Løp da tilbake til gromhullet og plukket ca 50fisk til her.
Fikk sitte helt alene her i dag noe som er ganske så sjelden.
Sluttsignalet kom å jeg ruslet mot mål.

Veide inn 4218gram i dag noe som holdt til 24. plass i HS.
Andreas veide inn ca 1700 gram og Tom ca 700gram så de kom et stykke lenger ned på lista i dag.
Trodde jeg skulle gjort det bedre i dag med den vekta siden fangstene var så lave dagen før på LAG NM. Men, men... må vel være fornøyd med resultatet.

Resultater ligger her:
http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/NMind2015.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar