fredag 13. februar 2015

Nordbytjernet 24.01.15

Villmarksbutikken på Jessheim har i flere år arrangert isfiskekonkurranse på Nordbytjernet.
Vi i Gran JFF har vært med her en gang tidligere uten å gjøre det spesielt godt da vi ikke visste om de beste plassene.
Dette er en artig konkurranse med mange deltakere, men kanskje litt liten snitt på fisken;-)
Vi skulle fiske i tre timer fra 11-14 i dag, så jeg tenkte at den første timen ville nok være veldig avgjørende i forhold til bettet. Når 200 fiskere borrer samtidig så kan fisken fort bli borrsky.
Derfor så ville jeg starte i et område som det var lite folk i dag.
Jeg gikk over på motsatt ende av vannet og startet å fiske på et område med 6-7 fiskere på.
Ola Sjøli i Trysil SFK startet også i dette området og jeg visste at han hadde gjort det bra sist vi var på dett vannet.
Starten gikk og jeg borret meg et hull på utsiden av de andre på ca 4m dyp.
Tok 8-10 små abbor på lokkmeit med en gang i det første hullet før jeg fikk to-tre bomhull .
Borret meg innover mot de andre da jeg så at de tok en og annen fisk lenger inn.
Traff et godt hull med lokkmeit med sikkert 40 småabbor i da jeg satt ca 10m utenfor de andre.
Borret meg enda nærmere og fikk da noen litt større abborer på rundt 100g, hmm stor fisk til å være her. Jeg ble sittende å gnu i dette området resten av tiden og fikk en og annen småabbor her og der.
Sluttsignalet kom å vi gikk for å veie inn.
Mine fisker viste seg å veien totalt 1491gram, noe som holdt til 5.plass i HS i dag.
Andreas som fisket i samme område som meg vant HS i dag med sine 1950gram.
Tror nok de fleste på topp 10 fisket i nærheten av oss i dag.
Moro med en opptur:-)
 
Resultatlisten finner dere her http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Nordbytjernet2015.pdf

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar