søndag 18. januar 2015

Jarenvannet 18. Januar 2015

Flott tur på Jarenvannet i dag også, jeg og Andreas var på isen ca klokken 10.00 og fisket til klokken 13.30
Vi har funnet en god plass som leverer ganske stor mort og abbor, og det skulle den vise seg å gjøre i dag også. Jeg hadde totalt 18,3kg med fisk og Andreas hadde ca 15kg.
Det artigste med turen var at jeg fikk en ørret på ca 1kg, noe som er veldig uvanlig i Jarenvannet.
Etter at gjedda og siken kom for ca 40år siden så har ørreten mer eller mindre uteblitt, og nå som det i tillegg har blitt horder av mort her så gjør nok ikke det saken så mye bedre.

Legger ved et bilde av ørreten jeg fikk og som dere ser så bærer den noe preg av at det er gjedde i vannet. Den hadde 3gamle sår etter gjedde angrep.
Jeg hadde derfor ikke hjerte til å kakke den siden den hadde greid seg såpass lenge uten å bli tatt av gjedda.


Rune Blisten sitt bilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar