onsdag 18. mars 2015

Vassjøtjernet 17.03.15

Siden jeg bor 200m unna Vassjø så blir det til at jeg prøver litt her innimellom.
De siste turene jeg har vært her så har det ikke vært et bett å få noe jeg synes er veldig rart.
Har borret opp nesten hele vannet uten om  østenden av vannet, så dette skulle jeg prøve etter jobben i dag.
Så litt på flyfoto før jeg gikk å så at det var ei grunne i denne enden, så dette ble utgangspunktet mitt i dag.
Var på isen ca klokka 16.30 og borret et hull der grunna skulle ligge.
Slapp ned den finske lokkmeiten med blå metallic krok.
Jeg trodde nesten ikke mine egne øyer da det beit momentant med det samme jeg nådde bunnen.
Abbor på 300g som første fisk, ikke verst ;-)
Slapp ned igjen og akkurat det samme skjedde, abbor på 200g.
Hva i alle dager ?:-D
Dette fortsatte ganske lenge i dette hullet så jeg tok sikkert 40-50 fine fisker i dette hullet før jeg måtte borre nytt hull.
Borret et stykke lenger ut, var en meter dypere her men fikk svar med en gang jeg slapp ned her også. Fisket frem til det begynte å bli mørkt i 18 tiden.
Hadde nesten fylt hele kassa på 1,5 time så dette var rått.
Også på Vassjø agitt, Dødehavet !!
Rart at fisken er i kun ene enden :-/ 

1 kommentar: